sábado, 13 de enero de 2018

Comencem l'any amb regals o carbó?

Comença un nou any i de moment, mentre uns treballem per tenir content al senyor Montoro, alguns professionals liberals contesten a la convocatòria de l’Eloi E i aprofiten per fer una escapada cap al Castanyer Gros d’en Cuch....quina enveja sana veure a l’Eloi E, Rafael F, Quim M i Manel L  gaudint del paisatge que envolta a l’embassament de Vallforners....

...i del Castanyer del Cuch.

La resta ens consolem pensant que ja falta poc pel cap de setmana, encara que dissabte ens quedarem sense sortir, doncs malgrat molts ja no tenim canalla petita, els Reis són els Reis i hi ha tradicions familiars que s’han de respectar.

Bé, no tots.... en Pepe C ha aprofitat per sortir a esprémer la Turbo Levo, estirant la ruta com si fos un xiclet, aconseguint una sortida digna d’una mini Transcatalunya!!! Argentona, Sant Carles, la Torrassa del Moro, Pla de l’Espinal, Parpers, La Roca, Sant Bartomeu, Òrrius, Burriac i cap a casa....

.....47 quilòmetres de pur btt en solitari mentre la resta “perdíem” el matí obrint regals amb l’esperança de “xuxes” per la bici i no poguèssim gaudir d'imatges bucòliques com la Torrassa del Moro més buida que la guardiola de les pensions!!!

De totes maneres encara ens queda diumenge, malgrat les prediccions meteorògiques són del tot adverses. De fet a quarts de set del matí plou força i ja hi ha alguna baixa via whatsapp.

A les 7 para de ploure i les ganes de sortir o la inconsciència ens porta a vestir-nos de feina i a rodar cap a la Plaça Nova.

Sembla que le temps aguantarà una estona sense pluja, el que fa que ens trobem en Joan B, Francesc M, Pere C, Jordi T, Kiko P, Jordi S i Salva B.

A la Plaça també hi ha una bona colla dels Burriac Bikers que sembla ser que es dirigueixen cap a la Torrassa. Nosaltres millor voltarem no gaire lluny, no sigui cas que haguem de girar cua a correcuita per no mullar-nos.

I res millor que començar anant cap a l’Agility i travessar la riera per entrar pel Torrent d’en Bellatriu, una bona manera de començar a fer corriols entrant en calor de seguida.

Transcórrer en aquesta zona comporta estar arrecerats del fred, però entrar en un continu puja-baixa de corriols, divertits però alhora amb un grau d’exigència que depenent del ritme no et deixa espai a recuperar-te. De totes maneres, avui sembla ser que anirem força agrupats mentre anem pujant enllaçant un corriol rera l’altre cap al Camí de les Aigües que travessarem per seguir pujant cap a Can Vilardell.

Entrem a l’asfalt de la urbanització per anar a buscar l’entrada del corriol d’en Bellatriu que últimament tenim força abandonat. Farem el primer tram de  baixada tancant un petit bucle dels que ens tenen acostumats a les sortides.

De seguida tornem a enllaçar corriols travessant la zona de les Sureres de la Bofarulla, continuant fins a sortir a Can Martí de la Pujada, on hem de remuntar un tram de pista cap a l’entrada del corriol dels Romanins.

A l’entrada ens agrupem, aprofitant per menjar alguna cosa, abans de reprendre la sortida.

El normal hagués estat enfilar amunt per entrar als Romanins, però abans ens deixem caure per buscar una alternativa de pujada una mica més avall. Bona decisió en altres dates, ja que ara degut als molts arbres caiguts que encara hi ha per tot arreu, el corriol ha desaparegut en algun tram i hem de baixar de la bici i empentar-la per retrobar-lo de nou.

Ara sí que tornem a pujar fins a retrobar el corriol dels Romanins. Seguirem gaudint dels corriols de la zona que ens van pujant fins a sortir a la caseta dels caçadors just per sobre de Can Farriols. Ens deixem alguns dels divertits corriols de la zona per un altre dia, i és que malgrat ha caigut alguna gota en el que portem de sortida que ens ha fet fins i tot posar els impermeables, no les tenim totes i és que cada cop està més tapat. De moment seguim per la pista cap a l’Oasi per continuar i enfilar-nos per corriol cap al Turó de la Gola.

Quan pensàvem que baixaríem cap a Ca n’Oms, remuntem una mica cap al Pla de la Gola per deixar-nos caure per corriol fins a sortir a la pista que baixa cap a les cases del Coll de la Creueta. Fem ràpida baixada per la pista mentre espurneja i en aquest tram tenim que aturar-nos per una punxada a la roda d’en Jordi T que el tubeless és incapaç de tapar i ens veiem obligats a solucionar-ho posant una càmera....

....bé, per ser fidels a la realitat, l’avaria la solucionen en Joan B i en Jordi T, perquè a en Pere C i en Kiko P ja se’ls hi està fent tard i ens deixen, mentre la resta només “ajudem” fent un posat per a un dels selfies d’en Jordi S.

Reprenem la sortida acabant la baixada fins al Coll de la Creueta, on remuntem cap al Turó d’en Jofre per deixar-nos caure per la pista oberta fins a l’entrada de l’alternativa de la Riera de Dosrius.

Ara sembla ser que el temps es complica i el cel està completament tapat. De fet mentre rodem per l’alternativa comença a ploure amb ganes i els llamps i trons cauen cada cop més a prop. Així que no val a badar i forcem el ritme fins arribar a la caseta blava per sobre del Torrent de la Feliua que ens permetrà arrecerar-nos fins que passi la tempesta.

Sort que no dura gaire i podrem reprendre la marxa baixant pel torrent, que ara baixa força ple d’aigua, fins a sortir al Torrent de Manyans.

Ja no hi ha temps per a res més, ens deixarem de corriols alternatius i punyetes, i fem riera cap a casa.... i mai més ben dit, avui no hi ha aturada a la Plaça. Haurem de fer el piscolabis a casa amb la família que potser fins i tot ens ho agrairan.

Al final, malgrat la pluja, ens ha quedat una bona sortida corriolaire, força diferent del que teníem previst aquesta setmana, que en principi era recórrer alguns dels trams de la propera REPICACORRIOLS, però ho haurem de deixar per a la propera setmana.

De ¨xuxes¨ dels Reis no n'hem vist ni una, potser per por a que es remullessin amb la pluja s’han quedat a casa,  o potser només ens han portat carbó i ens ha fet vergonya mostrar-ho? A veure la propera sortida si en trèiem l'aigua clara!!